7. Konferencia: Ügyfélmegértés és -követés – az infobróker ügyfélkapcsolatai

Támogatók: Villányi úti Konferenciaközpont, Webconsult.hu Kft.

A konferencia programja: letölthető (152kB – PDF)
A konferencia beszámolója: elérhető

Balog Géza

Mit kérdez és valójában mire kíváncsi az ügyfél? ― avagy az információszolgáltatás buktatói
dr. Balog Géza piacelemző, Infodok Kft., a Magyar Telekom információszolgáltató partnere

Az előadás egy távközlési szolgáltató infotékája tapasztalatai alapján tekinti át a munkatársak információkéréseinek főbb mozgatórugóit, a lehetséges válaszok típusait és a kapott információk feldolgozási módjait. A tipikus információkéréseket és buktatókat mintapéldákkal illusztrálja.

 

Pettkó András

Parlamenti hírszolgáltatás és piaca ― a hatékonyság útjai
Pettkó András parlamenti jegyző, informatikai albizottsági tag

Az országgyűlési képviselő számára a szervezett – döntően az Országgyűlési Könyvtár munkájára alapozva –információszolgáltatáson kívül sok más csatorna is rendelkezésre áll. Az információs szakemberek megbízása a hatékony munkához nélkülözhetetlen. Gyakorlati példákon keresztül bemutatom, miképp keletkeznek képviselői kérdések, interpellációk külső kezdeményezésre, információs szakemberek anyagaira, összeállításaira építve.
(Az előadásból készült cikk, az IT-Business augusztus 22-i számában jelent meg.)

LETÖLTÉS

 

Kerekes Pál

Önkormányzati adatvagyon üzleti alapú szolgáltatása; példák és esetek
Kerekes Pál informatikai tanácsadó, önkormányzati képviselő

A jogi szabályozás nyomán – „Elektronikus információszabadság” törvény, Közigazgatási Eljárási Törvény – monumentális adatbázisok jöttek létre. Megkezdődött a közháló kiépítése. Az információszervezés szakemberének is ezzel arányosan nőttek meg lehetőségei és feladatai. Tipikusan új tevékenységet jelent például a kormányzati elektronikus ügyintézés hozzáférhetőségének szolgáltatása, az online hivatali kapuk felnyitása. Mindez új üzleti modellt és annak megfelelő kommunikációt tesz szükségessé. Az előadás ezt vázolja fel gyakorlati tapasztalatokkal.
(Az előadásból készült cikk, az IT-Business szeptember 18-i számában jelent meg.)

LETÖLTÉS

 

Bárd András

Információszolgáltatók webes jelenléte
Dr. Bárd András főiskolai tanár, Általános Vállalkozási Főiskola

A referátum néhány magyarországi üzleti információszolgáltató internetes megjelenését mutatja be, hasonlítja össze és értékeli marketingkommunikációs szempontból. Az előadás választ keres arra a kérdésre is, hogy a web2.0 mennyiben lehet gyakorlat az információbróker számára.

LETÖLTÉS

 

Gergely Ferenc

A rossz hír hozóját lefejezik, ugye? ― Információszolgáltatás pártatlanságra törekedve
Gergely Ferenc ügyvezető igazgató, Cognative Kft.

Az információ-szolgáltatás alapképlete szerint a megrendelő azért fizet, hogy a szolgáltató feltárja előtte a valóságot (igazságot?) adott témában. Amelynek eredménye a megrendelő számára éppúgy lehet kedvező és kedvezőtlen is. Etikai szempontból a szolgáltató nem szelektálhat a jó és rossz hírek közül, de vajon milyen hatással lesz mindez a jövőre? Azaz, rendelnek-e következő alkalommal is a rossz hír hozójától, aki mondjuk korábban „meghiúsított” egy termékbevezetést. Ha pedig rossz hírt kell közölni, változtat-e mindezen a tálalás? Lehet-e, kell-e a rossz hírt pozitív kontextusban közölni? Hogyan küzd meg ezekkel a dilemmákkal egy piackutató cég a mindennapokban?

LETÖLTÉS

 

Mikulás Gábor

Ügyfélkövetés ― megcélzástól a projektet követő kapcsolattartásig
Mikulás Gábor információs tanácsadó, GM Consulting

Szegmentálás, megcélzás, bizalomépítés (vonzás), referenszinterjú, kapcsolattartás a projekt alatt, valamint követés. Ezen infobrókeri lépések kommunikációs lehetőségeiről szól az előadás, saját és mások gyakorlati tapasztalatait – eredményit és tévedéseit – vázolva, illetve következtetéseket levonva.

LETÖLTÉS

 

Bárdossy Péter

A családfa-kutató ügyfél-kommunikációja
Bárdossy Péter genealógus, csaladfakutatas.hu

Minden családban élnek azok a hagyományok, adatok, melyek tartalmazzák az eredetre vonatkozó ismereteket. Ezek felkutatásának rövid áttekintése után szó esik a családfakutató(k) által alkalmazott ügyfél-kommunikációról, a szakma ezzel kapcsolatos specialitásairól. Az információbrókerekéhez képest más célcsoport és más információtípus a hasonló eszközöket eltérő módon teszi használhatóvá.

LETÖLTÉS

 

Kerekasztal:
Sikerek és tanulságok az infobróker és az ügyfél közötti kommunikációban
moderátor: Dr. Kiszl Péter egyetemi adjunktus, ELTE BTK; alelnök, MIBE


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük